zondag 1 april 2012

Even terugblikken...

Ik geef het grof toe, het terugblikken na een activiteit, sla ik wel al te vaak eens over... Ik besef het belang er wel van maar dan duurt het opruimen wat langer, vind ik het moeilijk voor de jongsten, wil ik nog liever een klassikaal spelletje spelen of zijn er tal van andere redenen waardoor het kijken  ( en luisteren ) naar elkaars werkje in de vergetelheid geraakt !
Tijd om er eens extra aandacht aan te schenken ! In mijn rommelkotje naast de klas vond ik nog een oude doos bekleed met zilverpapier : DE TELEVISIE!
Opdracht: Er waren dopjes op hun karton gekleefd, en zij maakten van de dopjes een bloem, een zon, een spin... of ze tekenden gewoon rondom de dopjes.
Hun tekening werd in de televisie gehangen en de kinderen beschreven adhv ondersteundende vraagjes. Ze vertelden niet alleen wat ze getekend hadden, maar ook hoe, met welke kleurtjes, of ze het leuk vonden,...
 Conclusie:  + voor herhaling vatbaar! Kinderen vertellen en luisteren bewuster !
                   + Een paar kinderen per keer aan bod laten komen!  Het moet eigenlijk niet lang duren hé?


Een zon, een vliegtuig en een spin

Windpokken, een zon , een beer

Een kindje met een gele zon en een speciale zon
                

1 opmerking: